Internet, najčešća pitanja i odgovori

Želim da uvedem ADSL...

Šta je ADSL?

ADSL predstavlja skraćenicu za Asymmetric Digital Subscriber Line ili asimetričnu digitalnu pretplatničku liniju. Ovaj servis omogućava neprekidan pristup Internetu, 24 časa dnevno 7 dana u nedjelji.
Instalacijom dva uređaja (modem i spliter) uz ADSL tehnologiju ostvarićete niz prednosti:

  • uključenjem računara postižete trenutnu konekciju na internet,
  • brza i neprekidna veza (24 časa)
  • slobodna telefonska linija
  • nema dodatnih troškova za korišćenje telefonske linije, plaća se samo fiksni iznos pretplate paketa koji ste izabrali
  • brzina prenosa podataka je višestruko brža od klasičnog pristupa iternetu (od 256/64 kb/s do 3072/256 kb/s – za preuzimanje odnosno slanje podataka)

Koji su uslovi za zasnivanje ADSL pretplatničkog osnova?

Da je korisnik na centrali koja podržava ADSL uslugu, da ima direktnu telefonsku ili ISDN liniju, odnosno da korisnik nije dvojnik ili da nije na PCM/PGS uređaju. CLL korisnici ne mogu koristiti ADSL uslugu, jer se CLL realizuje putem mobilne mreže.

Koje su prednosti?

Aktiviranjem m:tel ADSL servisa računar je stalno priključen na Internet (always on) tako da bez ograničenja možete koristiti sve Internet servise. Svi ADSL paketi imaju neograničen (flat) protok saobraćaja. Moguće je istovremeno telefoniranje i surfanje. Za pristup Internetu putem ADSL-a ne plaćate korišćenje telefonske linije.
Brz pristup svim sadržajima na Internetu / brzo preuzimanje velikih fajlova. Brža i potpunija komunikacija posredstvom e-maila: brzo slanje većih attachmenta, Messangera (komunikator) itd. Kvalitetniji pristup multimedijalnim sadržajima na Webu. Visok kvalitet online gaminga.
Prednosti ADSL tehnologije možete upotrijebiti i za novi kvalitet interaktivnog učenja, ili zabavu, mogućnost uspostavljanja video konferencije, omogućeno vam je dijeljenje internet konekcije između više računara, mogućnost efikasnije trgovine, uspješnije i brže komunikacije sa poslovnim partnerima ili potencijalnim kupcima ...

Šta je potrebno od opreme?

Potpisivanjem ugvora korisnik dobija dva uređaja: ADSL modem i splitter. ADSL Sa korisničke strane potrebno je da postoji funkcionalan računar (ili računarska mreža) sa USB ili mrežnim (ethernet) portom.

Kome se obratiti?

Na prodajnom mjestu m:tela, gdje ćete nakon podnesenog zahtjeva i provjere tehničkih mogućnosti, potpisati ugovor nakon čega će vam tehnička ekipa instalirati ADSL ili to možete uraditi sami.

Šta je potrebno od dokumentacije?

Za fizička lica potrebno je da ste vlasnik pretplatničkog broja ili da imate saglasnost vlasnika za uvođenje ADSL usluge.
Pravna lica traba da dostave sljedeću dokumentaciju:ovjeren zahtjev na memorandumu, rješenje o upisu u sudski registar, potvrda o poreskoj registraciji, ugovor o vlasništvu, matični broj firme i žiro račun.

Koliko to košta?

Zavisno od vaših potreba možete izabrati posebno prilagođeneADSL pakete. Više o aktuelnoj ponudi pogledajte ovdje.

Želim staviti svoj ruter?

Potrebno je da modem prebacite u bridge mode, a na ruteru podesite da ostvaruje PPPoE konekciju.

Da li postoje neka ograničenja u količini prenesenih podataka?

Ne, ADSL paketi u m:tel ponudi su tzv. flat, to znači da se saobraćaj ne tarifira, odnosno da važi fair use policy (vise od 60% teoretskog maksimuma ako bi ADSL koristili 24 sata)

Gdje mogu pronaći dodatna uputstva za podešavanje?

Na: ftp://ftp.teol.net/manuals/

A drajvere za USB konekciju?

Na: ftp://ftp.teol.net/drivers/adsl/

Da li je moguće promjeniti odabrani paket?

Dovoljno je ispuniti zahtjev za promjenu ADSL paketa u najbližem m:tel prodajnom mjestu.

Imam problema sa ADSL uslugom...

Ne radi mi ADSL, kome da se obratim?

Pozovite naš kontakt centar na 0800 50 000 ili pošaljite mail na support@mtel.ba

Da li možemo sami nešto pokušati?

Provjerite da li je vaš računar priključen na ADSL, modem uključen, a svi kablovi uredno spojeni. Provjerite da li vam je omogućena mrežna kartica. I da li imate pristup modemu na http://192.168.1.1

Gdje mogu provjeriti brzinu koju ostvarujem?

Na http://support.teol.net/speedtest

Imam više računara, zašto svaki nema brzinu koju plaćam?

Brzina se dijeli na broj računara koji pristupaju ADSL modemu u tom trenutku
 

Imam problem sa prijemom emaila zbog punog mailbox-a. Kako da ovo riješim?

Pročitajte članak u bazi znanja na stranici i deblokirajte mailbox za prijem.
 

Datum objave: 18-02-2015