Korisni savjeti

Evo, nekoliko savjeta koji mogu biti od velike koristi za sve naše korisnike mobilnih uređaja:

Savjeti za produžavanje trajanja baterije

  • Smanjite osvijetljenost ekrana
    Ovo je jedna od bitnih stavki prilikom štednje i racionalnog korišćenja baterije. Ova stavka je bitna zato što velika osvjetljenost ekrana prouzrokuje veoma brzo trošenje baterije, naravno potrošnja je još veća ukoliko je i sam ekran telefona veći.
     
  • Smanjite broj widgeta i aplikacija pokrenutih u pozadini
    Od ključnog je značaja da pogasite što više procesa na Vašem android telefonu koje ne koristite. Takođe, od velike pomoći je gašenje velikog broja widgeta (dodataka na pozadini – Gadgets, Widgets) jer svi oni kao i aplikacije koje se ne koriste (pritom su pokrenute u pozadini) zahtijevaju rad procesora i njegovo veće opterećenje. Smanjenje opterećenja procesora je od bitnog značaja jer  procesor dosta troši bateriju i često neznanjem toga, kod većine korisnika instaliranjem raznih aplikacija puni se RAM memorija aplikacijama koje su pokrenute u pozadini, a samim tim se obrađuju i podaci koje obrađuje procesor, što doprinosi njegovom većem opterećenju i naravno bržem trošenju baterije.
  • Podesite automatsko isključivanje pozadinskog osvjetljenja
    Ovo je od ključnog značaja, jer pozadinsko osvjetljenje ekrana troši dosta baterije, zato što je i sam ekran tada aktivan, a vi na primjer pogledate koliko je sati na telefonu za šta vam je potreban samo sekund, prilikom toga aktivirali ste ekran, pozadinsko osvetljenje istog, a telefon ste odmah potom vratili u džep. U tom slučaju pozadinsko osvjetljenje i ekran su ostali aktivni što znači da Vaš telefon samo uzalud troši bateriju dok je u vašem džepu. Zato je bitno da se pozadinsko osvetljenje isključi za najviše 30 sekundi. Poželjno bi bilo da se pozadinsko osvjetljenje isključuje za 15 sekundi jer će to doprinijeti uštedi baterije.
  • Isključite Wireless i GPS ako ih ne koristite.
    Ako ne koristite neke od ovih funkcija, bilo bi poželjno da ih iskljucite. Naviknite se da isključujete Wireless i GPS odmah nakon prestanka njihovog korišćenja. Najlakše ćete isključivati i uključivati ove funkcije pomoću malih widgeta koji služe kao virtuelno dugme za uključivanje i isključivanje ovih funkcija. Takođe poželjno je i isključivanje Bluetootha.
     
  • Evo nekoliko korisnih aplikacija za očuvanje autonomije baterije
    Advanced Task Killer
    Battery Saver
    Easy Battery Saver

Za vrijeme punjenja baterije

  • Ugasite uređaj tokom punjenja
    Ako vam je želja napuniti smartphone uređaj brzo, isključite ga, kako ne bi trošio energiju i tokom punjenja. Ako ništa drugo, stavite ga u ‘Airplane Mode’, jer tada neće aktivno tražiti mobilne mreže i WiFi signale pa će se i brže puniti ili barem nemojte koristiti uređaj tokom punjenja.
  • Koristite adapter za punjenje
    Svaki smartphone uređaj dolazi sa zidnim punjačem, odnosno adapterom. Za brže punjenje baterije, koristite taj punjač, jer to je najbrži način kako da napunite pametni mobitel.
  • Ne izlažite smartphone toploti
    Sposobnost baterije da zadrži punjenje drastično pada na većim temperaturama- Toplota je najveći neprijatelj vašoj bateriji, stoga, ne držite svoj pametni mobitel na suncu ili zatovrenog u automobilu na vrućini. Preporučljiva temperatura za pametne uređaje je oko 22 stepena.
  • Ubrzajte USB punjenje
    Ako je vaš omiljen način punjenja smartphone uređaja putem USB kabla na računaru, evo i par trikova kako da ubrzate i taj proces punjenja. Dobro je, prilikom punjenja pametnih mobitela preko računara, osloboditi sve ostale USB ulaze, kako bi vukli što manje energije. Ne dozvolite da vaš računar ode u ‘hibernaciju’ ili ‘standby’ dok se puni vaš smartphone. To u nekim slučajevima može zaustaviti punjenje u potpunosti ili crpiti energiju iz vašeg uređaja.

Roaming savjeti

m:tel savjet korisnicima - Korišćenje mobilnog interneta u roamingu.
Molimo m:tel korisnike da se u cilju izbjegavanja neočekivanih troškova prilikom korišćenja usluga mobilnog interneta dok borave u inostranstvu s dužnom pažnjom pridržavaju savjeta proizašlih iz dosadašnjih iskustava.
U iskrenoj namjeri da zadržimo vaše povjerenje, navedenim savjetima i preventivnim upozorenjima, nastojimo izbjeći neželjene situacija, koje se i pored jasno navedenih upozorenja javljuju pogotovo u ljetnim mjesecima:

  • Prije polaska na putovanje van granica naše zemlje, predlažemo da najprije provjerite cijene internet saobraćaja u roamingu, koje su važeće za zemlju vašu krajnju destinaciju, kao i zemlje kroz koje putujete. Naime, cijene saobraćaja u roamingu značajno se razlikuju u odnosu na cijene u nacionalnom saobraćaju.
  • Surfanje internetom (gledanje video zapisa ili download podataka) putem mobilnog telefona prilikom boravka u inostranstvu, naplaćuje se kao roaming saobraćaj.
  • Provjerite mobilni aparat zbog mogućnosti uspostave internet konekcije u slučaju automatskog preuzimanja poruka, prijema i slanja MMS poruka i aplikacija (vremenska prognoza, tačno vrijeme, update aplikacija i sl).
  • Preporuka da se zaštitite od neželjenih troškova za GPRS roaming jeste privremeno onemogućavanje usluga GPRS i MMS na mobilnom aparatu dok ste u roamingu.
  • Preusmjeravanje poziva u slučaju da ste nedostupni ne možete se javiti ili koristite usluge “Slušam te”, može biti veoma korisno. Međutim, preusmjereni pozivi u roamingu se naplaćuju po cijeni usluge roaming partnera. Preporuka je dakle, isključiti, odnosno onemogućiti sva preusmjerenja na svom mobilnom aparatu.
  •  Opcije “resend” i “redial” su korisne kada želite da Vaša SMS ili MMS poruka sigurno stigne na željeni broj, odnosno da aparat pokušava uspostaviti neuspjeli poziv bez vaše intervencije. U roamingu će se naplatiti svaki pokušaj ponovljenog slanja poruke, odnosno uspješna uspostava automatski ponovljenog poziva koji niste primjetili. Da bi se izbjegli mogući neželjeni troškovi potrebno je isključiti automatske opcije mobilnog telefona "resend" za SMS i MMS poruke, te "redial" za nesupostavljene pozive.

Ostali savjeti

  • Kako bilo gdje u svijetu pozvati hitnu pomoć, policiju...
    Jedinstveni broj za vanredne situacije koji se sa mobilnog telefona može pozvati bilo gdje u svijetu je 112. Ukoliko se nađete izvan signala vaše mreže, a u pitanju je vanredna situacija, pozovite 112 i vaš telefon će tražiti bilo koju postojeću mrežu na mjestu gdje se nalazite. Potom ćete na displeju vidjeti brojeve hitnih službi za područje u kojem se nalazite. Broj 112 možete birati čak i kada je tastatura na vašem telefonu zaključana.
  • Kako potpuno onemogućiti korištenje vašeg mobilnog telefona nakon krađe
    U ovoj situaciji je nadležna policija kojoj prijavljujete krađu mobilnog telefona, kojoj će između ostalog biti potreban i serijski broj vašeg mobilnog telefona. Taj broj obično dobijate na naljepnici kutije telefona ili on stoji na računu za kupljeni uređaj. Ako ste zagubili kutiju ili račun, možete i sami saznati taj broj ukucavajući *#06# u telefon, nakon čega će se pojaviti 15-cifreni broj (IMEI) koji ćete zapisati i čuvati na sigurnom.  Vrlo važno je da se obratite i svom operateru koji će blokirati SIM karticu u ukradenom telefonu i izdati vam novu, kako biste nastavili koristiti vaš broj i dalje.
     

Uputstva za povezivanje

Opasnost od dialera - Mogućnost  zloupotrebe telefonske linije!

Problem koji je evidentan i kod drugih Telekom operatora, odnosno provajdera, je taj da korisnici Interneta zbog neinformisanosti i radoznalosti, a često i automatski prelaze na korišćenje tzv. „besplatnog interneta“. Pri tom koriste međunarodne linije, odnosno konektuju se po cijeni međunarodnog impulsa, koji se tarifira prema zvaničnom cjenovniku m:tela.
Neke komercijalne stranice, najčešće namjenjene zabavi za odrasle, posjetioce lukavo navode da na svoj kompjuter instaliraju program (dialer) koji prekida postojeću vezu i s korisnikovog računara poziva međunarodni broj. Tako korisnik, misleći da surfuje po lokalnoj tarifi, zapravo plaća cijenu poziva u inostranstvo. Takve prevare uočene su prije godinu dana i pojedini operateri su na svoje Internet stranice stavili obavještenje korisnicima da budu oprezni u ovakvim situacijama.

Kako se zaštititi od prevare?

Opreznost pri svakom pristupu nepoznatim stranicama najbolji je način zaštite od prevare sa spajanjem na međunarodne servere. Korisnik mora dobro da pazi gdje klikće mišem na prozor "yes" i obavezno da pročita ono što se pita u prozoru koji se pojavi, prije nego što bilo šta prihvati. Za potpuniju sigurnost dobro je da korisnik svakih 15 minuta ili pola sata provjeri vezu, odnosno da li je spojen preko broja svog Internet provajdera ili nekog "čudnog" broja.

Takođe, program za pretraživanje Internet Explorer može se podesiti na više nivoe sigurnosti. U meniju "Advanced" korisnici bi trebalo da izaberu opciju koja sprečava da se izvršavaju "skripte" koje se učitaju. Evropski telefonski operateri kažu da su upozorenje odlučili da pošalju zbog mnogih pretplatnika koji su osporavali previsoke račune, tvrdeći da su na listingu pozivanih brojeva međunarodni brojevi koje nikada nisu zvali. Neki korisnici ne znaju o čemu je riječ kada im se na računaru pojavi "prozorčić" koji ih pita žele li da se spoje na međunarodni server. Drugi se spoje jer ih veoma zanima šta se iza tog broja krije, pa kliknu na "yes". Tada se na njihov kompjuter instalira program koji ih spaja na međunarodni server.
Na m:tel FTP serveru možete preuzeti Anti-Spyware i Anti virus softwere: ftp://ftp.teol.net

Dakle, savjetujemo, budite oprezni!

 

 

Datum objave: 11-02-2014