Parametri i podešavanja

Glavni parametri koje morate znati prilikom podešavanja email programa su serveri za primanje i slanje elektronske pošte.
Prvi je "Incoming mail server" koji se koristi za primanje email poruka.
Drugi je "Outgoing mail server" - to je server na m:tel mreži koji šalje vašu elektronsku poštu.

  • Incoming mail server: pop3.teol.net
  • Outgoing mail server: smtp.teol.net

Ovo su serveri koji šalju i primaju poštu za većinu korisnika sa m:tel Internet pristupne infrastrukture.
Korisnici email usluge imaju najčešće adresu oblika korisnicko_ime@teol.net, dok poslovni korisnici koji imaju vlastiti domen koriste email adrese oblika korisnicko_ime@domen.com gdje je domen.com registrovani Internet domen.
Korisnički nalozi na teol.net domenu imaju mailbox veličine 100 MB, dok veličina istoga kod poslovnih korisnika zavisi od ukupne disk kvote koja je zakupljena u okviru nekog od mail hosting paketa.
 

Primjer podešavanja email klijenta (Outlook Express)

  • Startujte "Outlook Express".
  • Kliknite na "Tools" (nalazi se na vrhu).
  • Selektujte "Accounts". Otvoriće se "Internet Accounts" prozor.
  • Selektujte "Mail" stranicu.
  • Kliknite na "Add" (nalazi se u gornjem desnom uglu).
  • Selektujte "Mail". Ova akcija ce startovati "setup wizard".
  • Ukucajte vaše ime (kako želite da ga ljudi vide kada budu dobili vašu poruku).
  • Kliknite na "Next".
  • Ukucajte svoju e-mail adresu. Kliknite na "Next".
  • Vaš "incoming" (POP3) server je: pop3.teol.net a vaš "outgoing" (SMTP) server je: smtp.teol.net.
  • Kliknite na "Next".
  • Upišite svoje korisničko ime i lozinku (onako kako ste ih definisali prilikom otvaranja naloga).
  • Nemojte da selektujete "Log on using Secure Password Authentication (SPA)".
  • Kliknite na "Next" i potom na "Finish".
  • Kliknite na taster "Close".
  • Ovim ste konfigurisali "Outlook Express" za primanje i slanje pošte sa nekog od naloga na m:tel mail serveru.

Uputstvo za postavljanje lične prezentacije

Svaki korisnik koji otvori nalog za Internet pristup ima pravo na besplatno postavljanje web prezentacije sa maksimalno 200 fajlova, koji su zajedno do 5 MB veličine.
Korisničke prezentacije se postavljaju sa nekim od FTP programa (nekoliko popularnijih možete pronaći na našem FTP serveru (ftp://ftp.teol.net) Windows -Internet- FTP.
Adresa za pristupanje je ftp://users.teol.net, a logujete se Vašim username-om i password-om.
Tada jednostavno prekopirajte već napravljenu prezentaciju sa vašeg hard diska na naš server nekim od FTP programa.
Početni dokument svake prezentacije mora biti index.html.
Adresa Vaše prezentacije je tipa http://users.teol.net/~username. Ako je Vaš username npr. aco, tada će prezentacija biti na http://users.teol.net/~aco

Uputstvo za korišćenje Webmaila

Kada pristupite adresi:  https://webmail.teol.net naći ćete se pred jednostavnom stranicom za logovanje. Na ovoj stranici potrebno je da unesete svoje korisničko ime, domen i lozinku. Polje mailserver nije potrebno modifikovati osim u slučaju da se spajate na neki drugi IMAP server. IMAP je jedini protokol kojim se webmail klijent može spajati sa m:tel-ovim i drugim mail serverima.

Za administratore domena koji se hostuju na webmail serveru adresa za ulaz na administrativni panel je http://vpop3.teol.net/index.php/admin .
Administratori otvaraju i administriraju naloge u okviru limita broja naloga i prostora koji su zakupili. Ovim nalozima može se pristupati preko webmail-a putem adrese https://webmail.teol.net, a takođe se mogu koristiti i iz klasičnih e-mail klijenata poput Outlook Express-a, gdje je potrebno podesiti novi nalog u čijim podešavanjima se za dolazni mail server unese pop3.teol.net (moguće su i pop3 i imap varijante naloga), dok je odlazni smtp server onaj od provjadera kojeg koristite za pristup Internetu. U slučaju da koristite m:tel kao ISP, odlazni mail server bi glasio: smtp.teol.net.
Potrebno je napomenuti da se kod ovakvog podešavanja naloga za username navodi puna email adresa.

Prostor za e-mail poruke je 100 MB. U ovu kvotu ulaze svi mailbox sandučići na webmail-u, o čemu naročito trebaju voditi računa oni korisnici koji najčešće koriste webmail za komunikaciju.
Mail kvota se može povećati jedino dokupom prostora po važećem cjenovniku.

Mail administratori koji imaju vlastite domene mogu kvote pojedinih naloga proizvoljno mijenjati u okviru ukupnog dodijeljenog disk prostora. Za administratore su takođe omogućene opcije mijenjanja lozinki, antispam podešavanja, blacklistovanja, whitelistovanja, auto-reply, mail forward-a, aliasa, filtering-a itd.
Korisnici teol.net email naloga koji žele koristiti neke od ovih opcija trebaju kontaktirati m:tel korisnički servis na besplatan info telefon 0800 50 005.